Opprette ny feilmelding

Klikk på «Legg inn ny feilmelding» i menyen for å åpne registreringsskjemaet.

Skjemaet består av flere felt, hvorav de fire første er obligatoriske. Ved å holde musepekeren over spørsmålstegn-ikonet ved hvert felt, får du en forklaring på hva det skal inneholde.

Viser skjermdump av skjema for feilmelding
Skjermdump av skjema for feilmelding.

Vegposisjon

  • Klikk på et punkt i kartet som ligger nær en veg for å angi vegposisjon.

  • Når du velger en gyldig posisjon, vises punktet i kartet, og feltet oppdateres med vegsystemreferansen for stedet.

  • Du kan også se andre registrerte feilmeldinger i kartet.

  • For å finne riktig sted raskere, bruk søkefeltet øverst til venstre. Når du søker på et område og velger det, zoomer kartet automatisk inn.

Valgfrie felter

  • Vegobjekt-ID: Hvis du kjenner til ID-en til vegobjektet det gjelder, kan du legge den inn her. Hvis ikke, kan du finne ID-en ved å søke i Vegkart (vegkart.no).

  • Vedlegg: Har du bilder som dokumenterer feilen, kan du legge dem ved.

  • E-post: Dersom du ønsker å motta oppdateringer om feilmeldingen din, kan du oppgi e-postadressen din. E-posten vil kun brukes til oppdateringer, og du kan når som helst trekke tilbake samtykket ved å følge en lenke i e-postmeldingen.

Abonnere på feilmeldinger

Du kan abonnere på feilmeldinger og få beskjed når den aktuelle feilmeldingen blir oppdatert.

Slik gjør du det:

  • Logg inn via «Din side»

  • Gå til «Vis feilmeldinger», og åpne feilmeldingen du ønsker å følge

  • Klikk på bjelle-ikonet øverst til høyre

For å avslutte abonnementet, klikker du på bjelle-ikonet igjen.

Du kan også se feilmeldinger som er meldt inn av andre, og velge å følge dem dersom de er relevante for deg.

Din side

Din side får du en oversikt over:

  • Alle feilmeldinger du har sendt inn.

  • Alle feilmeldinger du abonnerer på.

Skjermdump av en tabellvisning som lister ut feilmeldinger og abonnementer.
Skjermdump av "Din side" med liste over feilmeldinger og abonnementer.
Sist oppdatert: