Kontraktlisten er det første du ser etter du har logget inn i Datafangst. Her får du en oversikt over dine kontrakter sortert etter når nyeste kontrakt var sist endret.

Oversikt over funksjonalitetene i kontraktlisten

Her kan du gjøre følgende:
(1)
Opprette nye kontrakter. Dette kan du også gjøre under “Ny kontrakt” under “Kontrakter” i menyen. Merk at du må ha rollen Superbruker for å få tilgang til dette.

(2)
Finne kontrakter ved å søke etter navn.

(3)
Filtrere bort kolonner.

(4)
Filtrere kontrakter etter type, kontraktgruppe eller status. Her kan du også slå på “Vis arkiverte kontrakter”.

(5)
Her kan du varsle forvateren at kontrakten er klar for oppfølging. Trykk på ikonet, og raden til kontrakten blir gul.

(6)
Lage kopi av eksisterende kontrakter. Hvis du ønsker å arkivere kontrakten, må du gå inn i kontrakten. Når du er inne i kontrakten vil du være på "rediger kontrakt" siden. Du finner arkiver-knappen helt nederst til venstre.

Opprett ny kontrakt

Ved opprettelse av ny kontrakt er det to obligatoriske felt som må fylles ut - navn og kontrakttype. Resterende felter burde fylles ut med den informasjonen som er tilgjengelig. Her kan du også legge til brukere og en kontraktgruppe.

Opprett ny kontrakt

Tips til å enkelt administrere enkeltbrukere!

Det er også mulig å legge til brukere etter kontrakten har blitt opprettet. Dette gjøres under fanen "Brukere" (se bilde nedenfor). Her kan du både legge til/slette og administrere brukere. Ved opprettelse av kontrakt kan du ikke administrere rolletilganger og kontraktens ansvarlig, men dette kan endres i etterkant i "Brukere"-fanen. Alternativt kan man hoppe over å legge til brukere ved opprettelse og heller gjøre det i etterkant. Les mer om dette i kontraktoversikt.

Tips til å enkelt administrere brukere i kontrakten

 

Trenger du hjelp?

Ved tekniske feil eller problem ta kontakt med oss på e-post:

Sist oppdatert: